viernes, 16 de marzo de 2018

A poc a poc...


En la sessió del Dimarts 6 passat , comencem amb el vídeo que tractava el tema de: "Las Dones i la Ciencia". Un cas, sobre aquest tema, que em resulta molt curiós però que no ix en el vídeo és el cas de Mileva Maric, la esposa de Einstein Tots coneixem al l'enginyós Einstein, creador de la teoria de la relativitat però, Era tan enginyós com deien? Va inventar el la dita teoria? Unes quantes fonts afirmen que tot això va ser obra de la seua dona, Mileva Maric i, al meu parer, m'ho crec. Hi ha moltes dones les quals no han tingut les mateixes llibertats i els mateixos recursos que els hòmens per a expressar les seues idees i teories, a causa de la repressió i altres factors que perjudicaven les dones.
A continuació, passem a parlar del tema del volum i, partim de la pregunta següent: Què és el volum? Com és mesura? Bé, després de parlar-ho en classe, ja sabem que el volum és tot allò que ocupa un lloc en l'espai. I, seguidamennte, ordenem de menor a major volum comparant els sis recipients que ens va portar Juanfran. Per a poder saber el total del seu volum, omplim tots els recipients fins al seu límit, perquè, d'esta manera, estiguera cobert tot el seu volum.

  • Els sis recipients eren de distinta grandària i amplària, com podeu observar en la imatge:



Aquesta activitat em va servir d'ajuda per a entendre el que era el volum ja que la massa l'havia entés però este concepte no. També, Juanfran ens va ensenyar a com calcular el volum d'una pedra, en este cas. Si hem de calcular el volum d'una pedra dins d'un recipient d'aigua, hem de restar els mil·lilitres d'aigua del recipient menys els mil·lilitres que donen amb la pedra dins de l'aigua, la qual cosa seria: 283ml d'aigua amb la pedra dins - 250ml d'aigua i, la diferència d'esta operació la qual és 33ml seria el volum de la pedra.
Més avant, des del meu punt de vista, es va complicar la cosa ja que passem a una següent activitat la qual consistia a definir una unitat de volum i alguns dels seus múltiples o divisors més importants. Sincerament, no vaig entendre molt esta explicació però em vaig quedar amb algunes coses claus com que els objectes sòlids es mesuren per mitjà del litre i els centímetre cúbics i que hi ha unes formules per a dur-ho a terme:
Volum= Alt x Ample x LLarg
                                Volum d'un cilindre: Número PI X Radio del cuadrado X Altura


I, van posar diversos exemples com ara: Una llavadora té de volum de 1m elevat a 3 ja que tots els seus costats són iguals pel que seria: 1x1x1: 1m elevat a 3. També, un bric de llet es multiplicaven tots els seus costats i eixiria el següent: 7,5x6,2x9,5=1dm elevadat a 3, en estos casos s'ha aplicat la primera fórmula de: Volum: Alt xAmple x Llarg.

Per a finalitzar la classe, Juanfran ens va proposar una pràctica la qual consistia a mesurar el volum de la classe i qualsevol objecto que volguérem. El meu grup i jo, mesurem la classe i un objecte rectangular i un altre quadrat. La fórmula que emprem va ser la de: Volum= Alt x Ample x LLarg.

En definitiva, a pesar que em costa interioritzar estos coneixements sobre el volum i com calcular-ho, gràcies a la dinàmica de la classe, em costa cada vegada menys i, a poc a poc ho vaig entenent.







No hay comentarios:

Publicar un comentario