domingo, 18 de marzo de 2018

La magnitud

En la classe del Dimarts Passat 13, comencem amb un vídeo el qual explicava els continguts que hem anat donant durant el curs, conceptes com què és la massa i el volum i els distint estats de la matèria. El vídeo, al meu parer, explicava molt bé el tema de la matèria i, sobretot vàlua per a explicar-ho a xiquets d'Infantil i primer cicle de Primària ja que ho explicava amb exemples i d'una manera molt clara. 
Després del vídeo, Juanfran ens va mostrar diferents tipus de pes, per a veure qual era el més adequat per a l'aprenentatge de la ciència en Infantil. El primer era un pes més tècnic el que comporta a què els xiquets i xiquetes d'Infantil no arriben a entendre els conceptes sobre la matèria. I, el segon, era un pes més visual i més simple. Este últim pes, si que serviria per a emprar com a recurs en les aules d'Infantil ja que els alumnes i alumnes poden aconseguir un aprenentatge més manual i experimental amb ell. A continuació, vos deixe dos imatges de els dos tipus de pes:

Pes 1: Més tècnic

Pes 2: Més visual












Seguidament, Juanfran ens va presentar el concepte de "magnitud i no magnitud". La magnitud és tot allò que es pot mesurar, és a dir, "El concepte de Magnitud és bàsicament la descripció d'una grandària, però es relaciona mes que tot amb una grandària gran, quelcom amb característiques prou considerables per a parlar de la magnitud d'un element, problema, situació, tragèdia, cost, bogeria o el que sea."
"Els magnituds físiques es classifiquen en tres: escalares, vectorials i tensoriales, les escalares són les que posseïxen valors independents de l'observador, com la massa, l'energia , la densitat o la temperatura, estes no posseïxen direcció ni sentit. Les vectorials depenen de l'observador i posseïxen direcció i sentit, per exemple, la força, la velocitat o l'acceleració. Les tensoriales varien d'acord a l'observador, i els seus números canvien d'acord al sistema de coordenades elegidas." (2014, Venemedia) 
Ampliant el tema de la magnitud, passem a les veure que característiques de la matèria tenen magnitud o no:

  • Característiques de la matèria
1.Sabor: No magnitud.
2.Tempetarura:De fusió, de ebullisió
3.Duresa: Graus de duresa. La duresa és la resistència a ser rayat. El diamant (7 graus de duresa) és el material més dur que hi ha ja que no es pot rayar, exepte un altre diamant.
4.Elasticitat: Ke
5.Color: No magnitud
 6.Olor: No magnitud
7.Textura:No magnitud
8.Densitat: Densitat: Massa/Volum. (El mercuri és el element químic que major densitat té:13'6 g/cm3)

Dit astó, podem dir que tot allò que es pot mesurar, té magnitud. Pel contrari, no tindrà magnitud. Este concepte, es pot ensenyar en a etapa d'Infantil, per mitjà d'exemple pràctics com mesurar la temperatura de la classe o calcular la densitat d'alguns materials. 
Per a finalitzar la classe, visualitzem dos vídeos: El de la corona d'Arquimedes i el de Quina pes més un quilo de palla o un quilo de plomo?. El primer vídeo, era un fragment de la sèrie "Arquímedes", el qual explicava com es podia mesurar el volum d'una corona; la qual cosa va fer va ser posar un pes i, en un costat una banyera, a continuació, va posar la corona en l'extrem del pes on estava situada la banyera, la diferència del volum de l'aigua és el resultat del volum de la corona. En el segon vídeo, Juanfran, una vegada més, ens va desmuntar un mite sobre que un quilo de palla pes més que un quilo de plom. El vídeo explicava que la palla a l'ocupar més volum contra resta el pes, per el que el quilo de palla pesa més.
Per a concloure, la matèria és un aspecte que comprén molts conceptes pel que se'm fa un poc difícil la seua comprensió però, a mesura que van avançant les classes, com he comentat, vaig lligant conceptes i comprenent-los.

Referència webgràfica: http://conceptodefinicion.de/. Concepte de magnitud 
           

No hay comentarios:

Publicar un comentario