viernes, 2 de febrero de 2018

Calfant motors

En la sessió d'ahir, comencem amb un vídeo el qual tractava la rellevància del procés de memorització en les metodologies dels centres educatius. Un aspecte que està afectant seriosament el mètode d'ensenyança - aprenentatge. 
Ja que aquest tema està molt present en les nostres classes, va sorgir en l'aula un debat molt interessant, on generalment traiem en clau que els professors i tots aquellls que es dediquen a l'educació, exposen les seues queixes sobre la metodologia caracteritzada, en general, per una educació tradicional i horitzontal (professor - alumne) però poques són les pràctiques o canvis que observem per a canviar este problema, llavors generen en els alumnes una actitud de frustració cap esta situació, des del meu punt de vista.
A continuació, realitzem dos activitats: la primera era dibuixar un científic o una científica com nosaltres volguérem i a continuació classifiquem els aspectes negatius i positius de la ciència. Estes dos activitats, van generar també un debat sobre com presentar els continguts referits a la ciència de manera que li resulte atractiu i motivador a l'alumne. Durant el debat, van sorgir diverses opinions però, des del meu punt de vista, considere que les classes de ciències s'han de donar d'una manera pràctica, comprensiva i manipulativa on el docent oferisca processos simultanis per a resoldre les diferents activitats o situacions presentades i, que al seu torn els dits processos siguen atractius i que motiven a l'alumne.
En definitiva, la classe de hui em va paréixer molt productiva ja que traiem diversos punts de vista sobre la manera de fer classe (la metodologia) , aspecte que ens afavorix a l'hora de saber en quin tipus de docent ens volem convertir.

No hay comentarios:

Publicar un comentario