En la sessió d'ahir, comencem amb un vídeo el qual tractava la rellevància del procés de memorització en les metodologies dels centres educatius. Un aspecte que està afectant seriosament el mètode d'ensenyança - aprenentatge.
Ja que aquest tema està molt present en les nostres classes, va sorgir en l'aula un debat molt interessant, on generalment traiem en clau que els professors i tots aquellls que es dediquen a l'educació, exposen les seues queixes sobre la metodologia caracteritzada, en general, per una educació tradicional i horitzontal (professor - alumne) però poques són les pràctiques o canvis que observem per a canviar este problema, llavors generen en els alumnes una actitud de frustració cap esta situació, des del meu punt de vista.
A continuació, realitzem dos activitats: la primera era dibuixar un científic o una científica com nosaltres volguérem i a continuació classifiquem els aspectes negatius i positius de la ciència. Estes dos activitats, van generar també un debat sobre com presentar els continguts referits a la ciència de manera que li resulte atractiu i motivador a l'alumne. Durant el debat, van sorgir diverses opinions però, des del meu punt de vista, considere que les classes de ciències s'han de donar d'una manera pràctica, comprensiva i manipulativa on el docent oferisca processos simultanis per a resoldre les diferents activitats o situacions presentades i, que al seu torn els dits processos siguen atractius i que motiven a l'alumne.
No hay comentarios:
Publicar un comentario